W przygotowaniu

Jak złagodzić objawy menopauzy?

Wiele kobiet reaguje przerażeniem na myśl o zbliżającej się menopauzie. Obawiają się one nie tyle momentu, gdy przestaną miesiączkować – wiele nawet cieszy się z tej odmiany. Trwogą przejmują jednak same objawy przekwitania. Okazuje się, że medycyna zna jednak sprawdzone sposoby na radzenie sobie z niechcianymi objawami menopauzy.

W TOK.fm opowiadam o zawodzie ginekologa

22.07.2013 gościłam w audycji Pani Hanny Zielińskiej i opowiadałam o blaskach i cieniach zawodu ginekologa.

Co to jest Inseminacja (IUI)?

Inseminacja (IUI) to najprostsza i najmniej obciążająca dla kobiety metoda wspomaganego rozrodu. Zabieg ten jest bezbolesny, polega na umieszczeniu w jamy macicy, specjalnie wyselekcjonowanych w laboratorium plemników przy pomocy cieniutkiego cewnika. Metoda pozwala na wybranie z próbki nasienia partnera najbardziej sprawnych i wartościowych plemników oraz zmniejszenie niekorzystnego wpływu wielu czynników obniżających szansę zapłodnienia na etapie pochwy czy kanału szyjki macicy. Plemniki podlegają ponadto aktywacji ułatwiającej, a u niektórych par - umożliwiającej, zapłodnienie komórki jajowej. Żeby procedurę tę przeprowadzić, laboratorium musi mieć możliwość przygotowania przynajmniej kilku milionów plemników.

Wkładka hormonalna Mirena

Czym jest wkładka hormonalna Mirena?

Lek Mirena to domaciczny system uwalniający hormon (lewonorgestrel). Popularnie zwana wkładką hormonalną. Spirala Mirena jest skuteczną i odwracalną metodą antykoncepcji. Stosowana jest także w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń np. przy nadmiernym krwawieniu miesiączkowym. Wkładka Mirena składa się z małej, plastykowej ramki w kształcie litery T. Na jej pionowym ramieniu znajduje się pojemniczek z hormonem, zaś do dolnego końca przymocowane są nitki.

Cukrzyca w ciąży (cukrzyca ciążowa)

Cukrzyca ciążowa zwana cukrzyca ciężarnych spowodowana jest zaburzeniami gospodarki hormonalnej organizmu w czasie ciąży. Po porodzie zazwyczaj ustępuje, ale może pojawić się w przyszłości lub zwiększyć ryzyko zachorowania na cukrzyce typu 2. Cukrzyca ciążowa jest zagrożeniem nie tylko dla matki, ale również dla płodu. Wysoki poziom cukru we krwi może prowadzić do wad rozwojowych płodu lub poronień, zwłaszcza w pierwszych trzech miesiącach ciąży. Do najczęstszych powikłań zalicza się:

Cytologia nie czekaj, bo może być za późno!

Według statystyk około jedna trzecia dorosłych Polek nigdy nie miała wykonanej cytologii. Mimo wielości programów profilaktycznych, rosnącej świadomości społecznej czy kampanii reklamowych adresowanych do kobiet, wciąż wiele pacjentek nie przywiązuje wagi do tego krótkiego i prostego badania, które może uratować im życie i szybko wykryć raka szyjki macicy. Cytologia jest badaniem bezbolesnym i dającym natychmiastowe, rzetelne wyniki. Warto więc zdecydować się na jej wykonanie, zwłaszcza, jeśli znajdujemy się w grupie ryzyka.

Rejestracja telefoniczna

Rejestracja Gabinetu Ginekologicznego - Michałowice, blisko Warszawy Ursus

Gabinet Ginekologiczny Anna Zygler-Przysucha
ul. Rynkowa 31